JE TOHO VEĽA, ČÍM VÁS MÔŽE DPF PREKVAPIŤ

Čo je to filter pevných častíc

V každom modernom, od roku 2005 vyrábanom dieslovom automobile, je výrobcom inštalovaný filter pevných častíc (DPF alebo tiež FAP). Ten je umiestnený vo výfukovom systéme a podobne ako katalyzátor, slúži k filtrácii výfukových plynov. DPF zachytáva pevné nečistoty, ako sú sadze, drobné jedovaté karcinogénne častice a ďalšie látky znečisťujúce ovzdušie.

Je dobré mať v aute filter pevných častíc inštalovaný, pretože s ním spĺňate všetky emisné triedy a dostanete sa i do nízkoemisných zón bez obmedzení.

Pojmy a dôležité informácie:

  • DPF: Označenie filtra pevných častíc v angličtine (diesel particulate filter).
  • FAP: Označenie filtra pevných častíc vo francúzštine (filtre a particules)
  • PM: Pevné častice, sadze (particulate mater) obsiahnuté vo spalinách (uhľovodíky, sulfidy, atď.)
  • SmartClean®: Jedinečná metóda renovácie DPF/FAP. Vykazuje najvyššiu účinnosť všetkých známych a bežne používaných postupov renovácie.
  • Pasívna regenerácia: Prebieha pri dlhodobejšej jazde a stálej rýchlosti (napr. jazda po daľnici)
    a teplote výfukových plynov cca 400 °C.
  • Aktívna regenerácia: Vyvolaná po každých prejdených cca 500km, pokiaľ nedošlo predtým k pasívnej regenerácii. Umelo sa navýši teplota výfukových plynov (okolo 600°C) a usadené nečistoty filtra vyhoria.
  • Aditiva: Prídavná látka podporujúca horenie, niektoré typy DPF ju vyžadujú.
  • Nízkoemisná zóna: Oblasti, kam sa s autom bez DPF a teda nízkych emisných tried nedostanete. Platia sa vysoké poplatky.
  • Priemerná cena nového filtra: 2 000 € (podľa výrobcu)
  • Priemerná cena regenerácie: využite teraz akčnú cenu 189 €
  • Životnosť filtra: Podľa modelu a typu priemerne 100 000 – 120 000 km

O problémoch s filtrom DPF a ich riešeniach.

Klientská zóna